Le kaajal tu'ux kin meyajo' ku mentaj kool, u kaanan ti wakax yéetel ki'ikel k'ab.
Le koolela ku meyajko'ob u chuuy huipil yéetel u chuuy nok campechil tu láakal le meyajo' ku meenko'ob tu najilo'ob.
Tu najil xooke' le koolelo'ob le ku bino'ob u yoobe ba'ax ku kaanko'ob le mejen paalalo'ob yéetel ba'ax ku k'aabet u mentaj tu najil xook. Le chen ku yuuko'ob kan xiiko'ob najilo'obe ku ts'íikbatilo'ob ti yichaamo'obe ba'ax áalabi
Ti'e kaajala' ku mentaj u cháanil ti wiinali febrero tsook kiine' ku maano'ob tu chaao'obe u pool le k'éekeeno'ob ti u bisko'ob tu najil kichkeelem yuum tu tsookoe' ku yooko'ob ti'e k'íiwiko'ob
X-kansaj karina
En la comunidad donde trabajo las actividades que se realizan son la milpa, ganaderia, apicultura.
Las mujeres se dedican al bordado de huipiles y blusas campechanas todas estas actividades se realizan en la casa.
En la escuela las señoras asisten a las reuniones. Pero sus esposos son los que dicen la ultima palabra.
En el pueblo tiene su fiesta patronal que se hace en el mes de febrero en la cual el ultimo dia pasan a buscar las cabezas de cochino de casa en casa y lo llevan a la iglesia. Luego lo sacan para bailar la cabeza en el parque.
jach jats´uts´ tulakal ba´ax ku beeta´al tu´ux ka meyaj u teen in wilmá yaan ti´al a meyajtí yeetel a palal ti u najil xook, je´el u paajtal a u taal jun túul na´ u yees u chuuy ti le palalo´obo.
Guadalupe Tut González
junp'eel tsíik X-kansa'aj Karina.
in na'i u tsiíkbaten junp'eel k'íin, yeetel le xookbil chuy u beeytale káansik xookbéenil yeetel jejéelas baalo'obo. kaaxte ichil le aanalte'o' u tial u paajtal biisik ichil najilxook yeetel le mejen paalalo'ob.
tu laakal le uuchben cha'ano'ob kaabet ka 'esik ti le chan xooknalo'ob u tial ma' u sa'atal le miatsilo'ob.
Aj Kansa'aj. Reynaldo Quijano
mayo
-
▼
2015
(179)
-
▼
mayo
(85)
- las formas de organizacion comunitaria para las nu...
- jo'op,éel meyajil u múuch'tambalil meya' (karina)
- la importancia del contexto cultural del alumno pa...
- JÓOPEL MEYAJ MUCH´KABIL KU BETA´AL TILE KAAJO´OB...
- LA FORMA DE ORGANIZACIÓN COMUNITARIA PARA LAS N...
- BIIX U MEETOB ICHIL KAJALOB TIAL Y TUWBEN LAAK T...
- La importancia del contexto cultural del alumno pa...
- <!--[if gte mso 9]> <![endif]--> <!--[if gt...
- JO'OP'ÉEL MEYAJIL "U MÚUCH’TAMBALIL MEYAJ KAAJ” XO...
- JO’OP’E’EL MEYAJIL: U MUCH’ TAMBALIL MEYAJ KA...
- GRUPO 1 "Kosom" (Golondrina): JO’OP’ÉEL MEYAJIL: U...
- JO’OP’ÉEL MEYAJIL: U MÚUCH’TAMBALIL MEYAJ KAAJ (X-...
- LAS FORMAS DE ORGANIZACIÓN COMUNITARIA PARA LAS NU...
- JO'OP'ÉEL MEYAJIL "U MÚUCH’TAMBALIL MEYAJ KAAJ" (...
- AMBITO 4 EL NIÑO DEBE...
- "KAMP´EEL MEYAJIL: U NO´OJA´ANIL XOOK NAAL TI´JKA...
- la literatura y testimonios de mi comunidad (karin...
- KAMP'EEL MEYAJIL UNOÓJA' ANIL MEYAJTSIL XOOKNAAL...
- KAMP'EEL MEYAJIL UNOÓJA' ANIL MEYAJTSIL XOOKNAAL....
- AMBITO 3.- LA VIDA INTERCUMUNITARIA Y LA RELACIO...
- LAS PRACTICAS DEL LENGUAJE CON LA VIDA FAMILIAR Y ...
- Ma´alob áak´ab Tíikin meyaj jun´péel kaaj ma´úuch...
- la importancia del contexto cultural del alumno pa...
- KAMP’ÉEL MEYAJIL "U NO’OJA’ANIL MEYAJTSIL XOOKNÁAL...
- Kamp’éel meyajil: “U no´oja’anil meyajtsil xooknáa...
- U KÁAMP'ELIL MEYAAJ TI 16 TI U WIINAL MAYO TI 2015...
- KAMP’ÉEL MEYAJIL:U NO’OJA’ANIL XOOK NAAL TI’ JKA’A...
- KAMPÉEL MEYAJIL BETAJ TU K´ÍINIL 16 TI’ MAYO.( ...
- GRUPO 1 "Kosom" (Golondrina): KAMP’ÉEL MEYAJIL U N...
- KAMP’ÉEL MEYAJIL "U NO’OJA’ANIL MEYAJTSIL XOOKNÁAL...
- LA IMPORTANCIA DEL CONTEXTO CULTURAL DEL ALUMNO, P...
- LA LITERATURA Y LOS TESTIMONIOS DE MI PUEB...
- LA LITERATURA Y LOS TESTIMONIOS DE LA COMUNIDAD ...
- LAS PRACTICAS DEL LENGUAJE VINCULADAS CON EL ESTU...
- U JEJELÁAS TA´AN MASEWAL. TI´ JUUMP´E CHAN K...
- ka´apéel meyajil "jejéláas tsíikbalilo´ob"karina
- le kaajal tuux tin meyajo´ le yaabax (karina)
- U ÓOXP’ÉEL MEYAJIL “U KÁAN IIK’TI’ILIL YÉETEL U K’...
- ÓOXPELIL XOOK: U aanalte’il ts’íibalil yéetel u ...
- Tu najil xook ti´paalalo´ob yaantalo´on ka kóoyo´o...
- AMBITO: LA TRADICIÓN ORAL, LA LITERATURA Y LOS TES...
- la vida intercomunitaria y la relacion con otros ...
- la tradición oral, la literatura y los testimonios...
- U YÓOXP’ÉEL MEYAJIL “U KÁAN IIK’TI’ILIL YÉETEL U K...
- LE U TS’IIBI YÉETEL UCHBEN TSIKBALO’OB TI’ IN ...
- Le diplumado maaya t'aano yach maalo tial toono t...
- Jach kaabet ich t'oon ka'anbesajo tumen toone tia...
- Le castelan yetel maaya t'aan jach k'aabek tiale ...
- AMBITO 3: LA VIDA INTERCOMUNITARIA Y LA RELACION C...
- LA LITERATURA Y TESTIMONIO DE MI COMUNIDAD (AMBITO...
- LAS TRADICIONES DE MI PUEBLO (ámbito dos) 2 de M...
- MIS PRACTICAS DE LENGUAJE (ámbito uno) 25 de ...
- Malokin ya teex: Ti leti uju'unil "Mis practicas ...
- X’iiw Áak’ab Xka’ambesaj yeetel jka’ambesaj yeete...
- BIX A BEELE´EX AJKA´ANSAJE´EX. TI´ TENE JACH K...
- Jach ma´lok´iin yanteex tu lakaleex aj ka´ansajeéx...
- GRUPO 1 "Kosom" (Golondrina): TEN TIN KANSAJIL LE...
- LA LITERATURA Y TESTIMONIOS DE MI COMUNIDAD 12 DE...
- MAALO´ K´IIN YANAK TEEX IN WEET AJKA´ANSAJ KAMBA...
- LE MIATSIL LE T'AANO YÉETEL LE ÚUCHBEN TS'IIKBALO'OB
- Le suuk t´aan, le Kaan ik´il ti´ t´aan yéetel baax...
- U kuxtaal ch´íibalo´ob yéetel kaj
- JACH MÁALO´ LE MÚUCH MEYAJO´ MAYA T´ÁAN, UTS...
- TEN TIN KANSAJIL LE MEJEN PÁALALO´OB : TSÍIB, K´...
- SESION 3 9 DE MAYO
- KA’AP’ÉELIL XOOK: “JEJELÁAS TSIKBALILO’OB OLIVIA I.
- KA'AP'EELIL MEEYAJ XOOK TI 2 WI’INAL MAYO: JEJELÁ...
- KA’AP’ÉEL MEYAJIL “JEJELÁAS TSIKBALILO’OB (X-Norve...
- KA'AP'ÉELIL XOOK: JEJELÁAS TSIKBALILO'OB -LE SUUK ...
- U TS'O'OK TSI'IKBAL TI' U YAAX MEYAAJIL: KUXTALIL ...
- U TS´O´ OK TSIKBAL TI TU YÁAX MEYAJIL: "KUXTALIL...
- U ts´o´ok tsi´ikbal ti´ u ya´ax meyajil: “Kuxtal...
- KUXTALIL ICH KAJTALIL JE’EL BIX ICH KAAJ
- U TS'O'OK TSIKBAL TI' TU YÁAX MEYAJIL (SILVIA)
- JEJELÁAS TSIKBALILO’OB (.. K’IINIL ICHIL U WINALIL...
- GRUPO 1 "Kosom" (Golondrina): Yáax meyajil: "Kuxta...
- Yáax meyajil: "Kuxtalil ich kajtalil je’el bix ich...
- YÁAX MEYAJIL: “Kuxtalil ich kajtalil je´el bix ich...
- MEYAJ BETAJ 2 TI' MAYO TI' 2015
- "KUXTALIL ICH KAJTALIL JE'EL BIX ICH KAAJ"
- "KUXTALIL ICH KAJTALIL" 25 TI ABRIL TI 2015
- 2 ti Mayo ti 2015
- 25 ti abril ti 2015
- YÁAX MEYAJIL (TU 25 K’IINIL ICHIL U WINALIL ABRIL)
- KI'IKI' T'AAN TE'EX
-
▼
mayo
(85)