YÁAX MEYAJIL (TU 25 K’IINIL ICHIL U WINALIL ABRIL)


Ichil u xookil t beetaj tu yóok’lal yáax xookil tu k’aabataj “Kuxtalil ich kajtalil je’el bix ich kaaj” yaan k ts’íibtik ba’ax t na’ataj k’a’abet k beetik ichil meyajil, beyxano’ bix u bin meyajta’al ichil u jaajatsil kaambalil ku beetiko’ob paalal. Le je’elo’oba’ yéetel u áantajil u áanalte’il Parámetros curriculares, tu wáawalil 16, 25, 29, 63 yéetel 105.

Ba’ax k’a’abeet k beetik uti’al le je’ela’:
-   Jujuntúul k’a’abet ts’íibtik kex wa múuch xookilo’on t meyajtaj tu kúuchil xook.
-   Óoxtéen yaan k táakpajal meyaj ichil blog.
-   Yáax téene’ yaan k ts’íibtik k tuukul tu yóok’lal le xooko’ ichil maayáaj je’el bix ich káastlant’aan.
-    Tu ka’atéene’ yaan k ts’íibtik ichij maayaat’aan ba’ax k tukultik tu yóok’olal ba’ax ku xokik ti’ u ts’íib u yéet xook.
-      Tu yóoxtéenake’ yaan k ts’íiibtik  ichi maayat’aan ba’ax tu kanaj ikil u xokik  tuláakal u ts’íibil u  yéet xooko’obo’.
-       Tu ts’ooke’ yaan k ts’íibtik k k’aaba’ ti’ tuláakal  u páakal le ken  ts’íibnako’ono’.

IRENE YOLANDA AKE CHE
IX-ÁANTAJIL XOOK
YÁAX MÚUCH’IL “KOSOM” (GRUPO 1 "GOLONDRINA".

This entry was posted by GRUPO 1. Bookmark the permalink.

2 thoughts on “YÁAX MEYAJIL (TU 25 K’IINIL ICHIL U WINALIL ABRIL)

  1. Bix a beele'ex in wéet láak'e'ex:
    Táan k pa'atik a meyaje'ex.

    IRENEEN

    ResponderEliminar
  2. maalo´ob utsi´ ti tu láakale´ex in weet ajka´ansaj.
    in k´aabae xmildred Barbosa chi
    le muuch meyaj u k´aabae Parámetros Curriculares yan xokik yan ts´itik le ba´ax le jejela´ax t´aanil yaan ti´ le maayaj t´aano beyxan, bix jejel u páajtal a táakbebesik ti´ meyaj betik ich najil xook.
    le meyaj betka´ jach uts´ men yan tuklik bix naj meyaj yetel le mejen palalo´ob tia´a u kaanko´o maya t´aan bexan ti ich le kajo´ yan payaltik le nojoch maako´ob tial u ts´iíkbalo´o le uchben chi´ikbali le uchben k´ayo´o tiak káanik le t´sool ku betkoó, men tulakal le baax kanko´ ku esik toon bix yan kuxtal ich lak´tsilo´ob yetel ich le kaajoo´ bey xan yan eesik ti e mejen palalo´ob yetel ich le kaajo´o tuxx meyaj,

    le naj beetik tia meyaj
    -nat´sik le mejen paalalo´ob tie masewal t´aano.
    -ku kaxanto´o ich le analteo´obo ku xokoo ti´al u kanko ´o.
    -ku t´anobe le mayat´an

    Mucho gusto en saludarlos mis compañeros maestros:
    mi nombre es Mildred Liliana Barbosa Chi
    El trabajo que realizamos de nombre parámetros curriculares tenemos que leerlo, comprenderlo y escribirlo sobre todo aquello que son las prácticas sociales del lenguaje su importancia y cómo podemos trabajarlo en la escuela con los alumnos y también en la comunidad.
    Este trabajo que realizamos es muy interesante ya que tenemos que reflexionar como es la vida comunitaria, sus practicas sociales su lenguaje y el conocimiento que tienen los pueblos originarios es importante rescatar la tradición oral de las personas ancianas de la comunidad lo que dicen sus propios cantos sus leyendas ya que lo que transmiten nos ayuda a vivir en comunidad en familia y es necesario que se valore y que también podamos enseñarlo en la escuela con nuestos niños.
    Lo que podemos hacer para trabajar:
    -Acercar a los niños a la lengua maya
    -Investiguen en los libros acerca de la lengua maya
    -Que la hablen y la practiquen.

    ResponderEliminar