La importancia del contexto cultural del alumno para un docente indígena
k´ampéel meyajil
Le lu´um túux ku k´uuxtaaj le cansaaj letie´ts´aku u jejelas túuculo´ob, u jats´úuts´tsíikbaal, u meatsil tu laka le baalo´ob, ku kanik tu lakalu ch´íibalí yeetel ich kaajo´ob.
Le betike le ajkaansaj k´aabet u yoojetik u meatsil yaan ichile kaajil tu´ux ku meyaj, tialu pajta u kambesaj mejen páalaal ichile najil xook másewaal kaambal.
Leetene jach k´aabet k´aajotik tu laaka u ch´íibalí le kajo tuux meyaaj, je bix u jejelas t´áano´ob, u tukulo´ob, tu laka le meatsil le kaajo´.
Teene kin kaánsik meejen palalo´ ob tiaku kanik maasewaal tsa´an yetel kastlan ta´an, ts´ílib,, káay, tsíikbal, yeetel xo´ok., beyo yan meyaj ichile najil xo´ok maasewaal kaamba.
El contexto es el medio ambiente donde se encuentra inmerso los individuos en donde se adquiere conocimiento, creencias, costumbres, tradiciones, hábitos , valores, (cultura), etc; adquiridas a través de la familia y en la sociedad a la que forma parte.
Por eso es muy importante que los docentes conozcamos el contexto sociocultural de nuestros alumnos ya que esta forma parte del proceso de desarrollo y aprendizaje que influye en la forma de pensar de nuestros alumnos.
como docentes indígenas buscamos atender la diversidad cultural y lingüística de nuestros alumnos ya que es un elemento vital para elaborar nuestras actividades relacionadas con sus necesidades y características tomando en cuenta su cultura, lenguas, tradiciones, costumbres, leyendas de la comunidad etc. como estrategias educativas buscamos transformar las relaciones entre sociedad, culturas y lenguas desde una perspectiva de calidad equidad y pertinencia.
X-AJKANSAJ BLANCA YENY SUAREZ NAAL
mayo
-
▼
2015
(179)
-
▼
mayo
(85)
- las formas de organizacion comunitaria para las nu...
- jo'op,éel meyajil u múuch'tambalil meya' (karina)
- la importancia del contexto cultural del alumno pa...
- JÓOPEL MEYAJ MUCH´KABIL KU BETA´AL TILE KAAJO´OB...
- LA FORMA DE ORGANIZACIÓN COMUNITARIA PARA LAS N...
- BIIX U MEETOB ICHIL KAJALOB TIAL Y TUWBEN LAAK T...
- La importancia del contexto cultural del alumno pa...
- <!--[if gte mso 9]> <![endif]--> <!--[if gt...
- JO'OP'ÉEL MEYAJIL "U MÚUCH’TAMBALIL MEYAJ KAAJ” XO...
- JO’OP’E’EL MEYAJIL: U MUCH’ TAMBALIL MEYAJ KA...
- GRUPO 1 "Kosom" (Golondrina): JO’OP’ÉEL MEYAJIL: U...
- JO’OP’ÉEL MEYAJIL: U MÚUCH’TAMBALIL MEYAJ KAAJ (X-...
- LAS FORMAS DE ORGANIZACIÓN COMUNITARIA PARA LAS NU...
- JO'OP'ÉEL MEYAJIL "U MÚUCH’TAMBALIL MEYAJ KAAJ" (...
- AMBITO 4 EL NIÑO DEBE...
- "KAMP´EEL MEYAJIL: U NO´OJA´ANIL XOOK NAAL TI´JKA...
- la literatura y testimonios de mi comunidad (karin...
- KAMP'EEL MEYAJIL UNOÓJA' ANIL MEYAJTSIL XOOKNAAL...
- KAMP'EEL MEYAJIL UNOÓJA' ANIL MEYAJTSIL XOOKNAAL....
- AMBITO 3.- LA VIDA INTERCUMUNITARIA Y LA RELACIO...
- LAS PRACTICAS DEL LENGUAJE CON LA VIDA FAMILIAR Y ...
- Ma´alob áak´ab Tíikin meyaj jun´péel kaaj ma´úuch...
- la importancia del contexto cultural del alumno pa...
- KAMP’ÉEL MEYAJIL "U NO’OJA’ANIL MEYAJTSIL XOOKNÁAL...
- Kamp’éel meyajil: “U no´oja’anil meyajtsil xooknáa...
- U KÁAMP'ELIL MEYAAJ TI 16 TI U WIINAL MAYO TI 2015...
- KAMP’ÉEL MEYAJIL:U NO’OJA’ANIL XOOK NAAL TI’ JKA’A...
- KAMPÉEL MEYAJIL BETAJ TU K´ÍINIL 16 TI’ MAYO.( ...
- GRUPO 1 "Kosom" (Golondrina): KAMP’ÉEL MEYAJIL U N...
- KAMP’ÉEL MEYAJIL "U NO’OJA’ANIL MEYAJTSIL XOOKNÁAL...
- LA IMPORTANCIA DEL CONTEXTO CULTURAL DEL ALUMNO, P...
- LA LITERATURA Y LOS TESTIMONIOS DE MI PUEB...
- LA LITERATURA Y LOS TESTIMONIOS DE LA COMUNIDAD ...
- LAS PRACTICAS DEL LENGUAJE VINCULADAS CON EL ESTU...
- U JEJELÁAS TA´AN MASEWAL. TI´ JUUMP´E CHAN K...
- ka´apéel meyajil "jejéláas tsíikbalilo´ob"karina
- le kaajal tuux tin meyajo´ le yaabax (karina)
- U ÓOXP’ÉEL MEYAJIL “U KÁAN IIK’TI’ILIL YÉETEL U K’...
- ÓOXPELIL XOOK: U aanalte’il ts’íibalil yéetel u ...
- Tu najil xook ti´paalalo´ob yaantalo´on ka kóoyo´o...
- AMBITO: LA TRADICIÓN ORAL, LA LITERATURA Y LOS TES...
- la vida intercomunitaria y la relacion con otros ...
- la tradición oral, la literatura y los testimonios...
- U YÓOXP’ÉEL MEYAJIL “U KÁAN IIK’TI’ILIL YÉETEL U K...
- LE U TS’IIBI YÉETEL UCHBEN TSIKBALO’OB TI’ IN ...
- Le diplumado maaya t'aano yach maalo tial toono t...
- Jach kaabet ich t'oon ka'anbesajo tumen toone tia...
- Le castelan yetel maaya t'aan jach k'aabek tiale ...
- AMBITO 3: LA VIDA INTERCOMUNITARIA Y LA RELACION C...
- LA LITERATURA Y TESTIMONIO DE MI COMUNIDAD (AMBITO...
- LAS TRADICIONES DE MI PUEBLO (ámbito dos) 2 de M...
- MIS PRACTICAS DE LENGUAJE (ámbito uno) 25 de ...
- Malokin ya teex: Ti leti uju'unil "Mis practicas ...
- X’iiw Áak’ab Xka’ambesaj yeetel jka’ambesaj yeete...
- BIX A BEELE´EX AJKA´ANSAJE´EX. TI´ TENE JACH K...
- Jach ma´lok´iin yanteex tu lakaleex aj ka´ansajeéx...
- GRUPO 1 "Kosom" (Golondrina): TEN TIN KANSAJIL LE...
- LA LITERATURA Y TESTIMONIOS DE MI COMUNIDAD 12 DE...
- MAALO´ K´IIN YANAK TEEX IN WEET AJKA´ANSAJ KAMBA...
- LE MIATSIL LE T'AANO YÉETEL LE ÚUCHBEN TS'IIKBALO'OB
- Le suuk t´aan, le Kaan ik´il ti´ t´aan yéetel baax...
- U kuxtaal ch´íibalo´ob yéetel kaj
- JACH MÁALO´ LE MÚUCH MEYAJO´ MAYA T´ÁAN, UTS...
- TEN TIN KANSAJIL LE MEJEN PÁALALO´OB : TSÍIB, K´...
- SESION 3 9 DE MAYO
- KA’AP’ÉELIL XOOK: “JEJELÁAS TSIKBALILO’OB OLIVIA I.
- KA'AP'EELIL MEEYAJ XOOK TI 2 WI’INAL MAYO: JEJELÁ...
- KA’AP’ÉEL MEYAJIL “JEJELÁAS TSIKBALILO’OB (X-Norve...
- KA'AP'ÉELIL XOOK: JEJELÁAS TSIKBALILO'OB -LE SUUK ...
- U TS'O'OK TSI'IKBAL TI' U YAAX MEYAAJIL: KUXTALIL ...
- U TS´O´ OK TSIKBAL TI TU YÁAX MEYAJIL: "KUXTALIL...
- U ts´o´ok tsi´ikbal ti´ u ya´ax meyajil: “Kuxtal...
- KUXTALIL ICH KAJTALIL JE’EL BIX ICH KAAJ
- U TS'O'OK TSIKBAL TI' TU YÁAX MEYAJIL (SILVIA)
- JEJELÁAS TSIKBALILO’OB (.. K’IINIL ICHIL U WINALIL...
- GRUPO 1 "Kosom" (Golondrina): Yáax meyajil: "Kuxta...
- Yáax meyajil: "Kuxtalil ich kajtalil je’el bix ich...
- YÁAX MEYAJIL: “Kuxtalil ich kajtalil je´el bix ich...
- MEYAJ BETAJ 2 TI' MAYO TI' 2015
- "KUXTALIL ICH KAJTALIL JE'EL BIX ICH KAAJ"
- "KUXTALIL ICH KAJTALIL" 25 TI ABRIL TI 2015
- 2 ti Mayo ti 2015
- 25 ti abril ti 2015
- YÁAX MEYAJIL (TU 25 K’IINIL ICHIL U WINALIL ABRIL)
- KI'IKI' T'AAN TE'EX
-
▼
mayo
(85)