BIX A BEELE’EX, KEXI’ WA SEN TOJ A WÓOLE’EXE’.
TE’ CHAN JAATS MEYAJILA’ YAAN K TS’ÍIBTIK TU
YÓOK’LAL U NO’OJANIL TI’ JKA’AMBESAJILE U CH’A’ NU’UKTIK U BAK’PAACHIL U CH’I’IBALIL
MEJEN PAALAL IKIL U KAAMBAL. ICHIL LE JE’ELA’ MUCH TSOLE’E’X BA’AX KA KANA’ATIKE’EX
TU YÓOK’LAL, BA’AX KA TUKULTIKE’X YAAN U YIL YÉETEL U KUXTALIL MEJEN PAALAL. TÁAJ
K TÁAKPESIK WÁAJ IKIL MEYAJ, BIX K BÉEYKUNSIK. WA BEYO’ JE’EL XAN U PÁAJTAL K
MUCH TAK’IK U CHÍIKULILO’OBE’ (U YOOCHEL, U WÍIMBAIL WA U VIDEOIL MÁAK, BA’ALO’OB,
BA’ALCHE’OB, MEYAJTSILO’OB JE’EL BIX TSIKBALILO’OB). BEY TÚUNO’ BA’AX UNAJ K
MEENTIK UTI’AL K TÁAKMUK’TIK U MEYAJTSIL CH’I’IBALIL MEJEN PAALAL ICHIL U
KAAMBALIL.
EN ESTA ACTIVIDAD REDACTAREMOS LA
IMPORTANCIA DEL CONTEXTO CULTURAL DEL ALUMNO PARA UN DOCENTE INDÍGENA. PARA
ESTO ES NECESARIO EXPONER LO QUE SE ENTIENDE POR CONTEXTO CULTURAL Y QUE
IMPLICACIONES TIENE EN LA VIDA COTIDIANA DE LOS ESTUDIANTES. ¿TOMAMOS EN CUENTA EL CONTEXTO
CULTURAL DE LOS ESTUDIANTES PARA LLEVAR A CABO NUESTRAS ACTIVIDADES ACADÉMICAS?
DE SER ASÍ PODREMOS EXPLICAR COMO SE LLEVAN A CABO, TAMBIÉN PODEMOS ADJUNTAR ALGUNAS EVIDENCIAS EN IMÁGENES DE PERSONAS,
COSAS, ANIMALES, PRÁCTICAS CULTURALES, LITERATURA). EN ESTE SENTIDO, CUALES
SERÍAN LAS PROPUESTAS ACADÉMICAS QUE PERMITIRÍA INTEGRAR EL CONTEXTO CULTURAL
DEL ALUMNO EN SUS ACTIVIDADES DE APRENDIZAJE.
IRENE
YOLANDA AKE CHEEN
IX-ÁANTAJIL
XOOK
YÁAX
MÚUCH’IL “KOSOM”