U nojbenil tu laakal ba’alo’ob suuk u beeta tu’ux kaja’an le
mejen paalal ku ka’ansaajo’ob tial juntúul masewal ka’ansaj.
Le ka’ansajo’ unaj u k’ajóotik
tuláakal ba’ax suuk ti’ le mejen paalal ku ka’ansiko’obo’, ba’ax uuch jop’ok u
beeta’a ichil u ch’iibalil yéetel ba’ suuktio’ob, ti’ lelo’ u meyajte’ u ti’al
u nojoch kunsik u kambal le mejen paalalo’obo’ yéetel le jejeláas meyajo’ob ken
u mento’ob ichil u kúuchil le xooko’.
U taj muk’tik u k’ajóotik ka’ajan
t’aano’ob maaya-castlan, unaj u beetik u t’áana le suuk u t’áanalo’, ti’olal u
pajta u kansa’a u láak’ t’áan, k’aabéet u yila’a ka’ u t’ano’ob yéetel u ts’iito’ob.
La importancia del contexto
cultural del alumno para un docente indígena.
El docente deberá conocer la
cultura de sus alumnos, como sus tradiciones y costumbres y partir de ahí,
hacer uso de ellos para ampliar los conocimientos de los niños a través de las
diversas actividades que llevara a cabo en el aula.
Fortalecer el conocimiento de
ambas lenguas español-maya, deberá hacer uso del lenguaje predominante para
poder enseñar otro como segunda lengua, tratar que lo practiquen tanto oral
como escrito.
Irene may chi
ts'ok tsikbal
le ajkansabo unaj u k'ajoltik le miastsil le kajal ,tu suk ti le xooknalo'ob u meyajte sansamal le ichil najil xook,bey' tuno tu laakal makobo'ob ti k'aa'na le miatsil. tumen u yaantaj le kanbalo'ob le mejen paalalo'ob.
ts'ok tsikbal
le ajkansabo unaj u k'ajoltik le miastsil le kajal ,tu suk ti le xooknalo'ob u meyajte sansamal le ichil najil xook,bey' tuno tu laakal makobo'ob ti k'aa'na le miatsil. tumen u yaantaj le kanbalo'ob le mejen paalalo'ob.