la importancia del contexto cultural del alumno para un docente indigena(irene may)


U nojbenil tu laakal ba’alo’ob suuk u beeta tu’ux kaja’an le mejen paalal ku ka’ansaajo’ob tial juntúul masewal ka’ansaj.

Le ka’ansajo’ unaj u k’ajóotik tuláakal ba’ax suuk ti’ le mejen paalal ku ka’ansiko’obo’, ba’ax uuch jop’ok u beeta’a ichil u ch’iibalil yéetel ba’ suuktio’ob, ti’ lelo’ u meyajte’ u ti’al u nojoch kunsik u kambal le mejen paalalo’obo’ yéetel le jejeláas meyajo’ob ken u mento’ob ichil u kúuchil le xooko’.

U taj muk’tik u k’ajóotik ka’ajan t’aano’ob maaya-castlan, unaj u beetik u t’áana le suuk u t’áanalo’, ti’olal u pajta u kansa’a u láak’ t’áan, k’aabéet u yila’a ka’ u t’ano’ob yéetel u ts’iito’ob.


La importancia del contexto cultural del alumno para un docente indígena.
El docente deberá conocer la cultura de sus alumnos, como sus tradiciones y costumbres y partir de ahí, hacer uso de ellos para ampliar los conocimientos de los niños a través de las diversas actividades que llevara a cabo en el aula.

Fortalecer el conocimiento de ambas lenguas español-maya, deberá hacer uso del lenguaje predominante para poder enseñar otro como segunda lengua, tratar que lo practiquen tanto oral como escrito.
Irene may chi


ts'ok tsikbal


le ajkansabo  unaj u k'ajoltik le miastsil le kajal ,tu suk ti le xooknalo'ob u  meyajte  sansamal le ichil najil xook,bey' tuno tu  laakal makobo'ob ti k'aa'na le miatsil. tumen u yaantaj le kanbalo'ob le mejen paalalo'ob.

This entry was posted by GRUPO 1. Bookmark the permalink.