LA LITERATURA Y TESTIMONIO DE MI COMUNIDAD (AMBITO 3) 9 de Mayo de 2015

Los niños de todas las comunidades juegan, cantan, hacen adivinanzas, juegos de palabras, ronda , etc.  Independientemente de la lengua que hablan.  Esto es retomado por los maestros indígenas para revalorizar el idioma maya en las comunidades donde se ha perdido,  se apoyan con los ancianos de la comunidad para rescatar algunas prácticas culturales solo para que el alumno conozcan y valoren ya que en la actualidad los jóvenes no se interesan en ella lo que hace que cada vez se pierda aún más.


Túulakal mejen páalal  utstut´aan   u  baaxaloo,  k´aayoo,  baaxalt´aan, naato´ob   yeetel u laak´ob  je  bix   ti  masewal  wa  kastlant´aan. Lelá le jkansajo´ob  ku   ch´aakob     tial  u yesajo´ ichil  u najilxooktial  u  kanskoób  le maya tumen  yabach    kajts´ok   u tuxkoob,  cheen le mejen  ch´iijanob  kutsikbatkoo    bix  u kuxtaloo, biixuch u nojochtaloo,  bix  u meyajtkob le lunmoo,  cheenyoolal u  k´ajotik  le mejen páalalob  tumen le nojoch    páalalob     ma´ utstut´aanobi    leten   taan  u bin u  jachtsaatal.

FIDELIO CAJUN CANUL


LE  BA´ALO  TS´OKA  TS´IIBTE  YAN  KU  NU MÉENTE  TU  LA´AK´ LE  AJ- KA´ANSAJOB
TUMEN  LE  MUUCH  MEYAJO´OB  NU KU MÉENTIKO´OB  U  TIA´AL LE MEJEN PÁALALO´OB.


RENE   CANUL   C.

This entry was posted by GRUPO 1. Bookmark the permalink.