MEYAJ BETAJ 2 TI' MAYO TI' 2015



 MEYAJ BETAJ 2 TI MAYO  TI 2015.

LE UCHBEN  T’AANO’OB   YÉETEL U KÁAN  IK’IIL   TILI  T’AAN.

Ti’e  k’iina’  ilaj  bix seten  k’aabet  kanantik tulakal le uchben t’aano’ob, bey xaan tulakal ba’ax ku mentik máak, yéetel baáx u yojel uti’aal ma’u  sa’ata  tumemé leti’e baáx  ts’ok  u p’aata to’on tumen nojoch  maako’ob, letené k’aabet muk’iinsik ichil tu najil xook yéetel le mejen paalalo’ob bey xaan yéetel le tata ts’iilo’ob. Le xoxot t’aano’b, jats’ust tukulo’ob, uchben ts’ikbalo’ob u yojlo’ob ucha’an ichil ti’ jump’eel   kaj, tulaka, k’aayo’ob, le bix u t’saak  nojoch maako’ob y’eetel u jeejelas xiiwo’ob, ichil u lak’  ba’alo’ob , le lela’ yank’ k’aotik  táanil uti’aal  paajtal éesik  bix ko’on kanante.


Ajka’ansaj   X- Norma Lucely Pech Simá.


JACH MALO LE  U MEYAJ IL   U TUUKLIK  TIALE   MEJEN  PALALOO

XMARGARITA POOL ORTIZ

This entry was posted by GRUPO 1. Bookmark the permalink.

One thought on “MEYAJ BETAJ 2 TI' MAYO TI' 2015

  1. U JETS’ELIL TUKUL
    Táan ilik tulakal ba’ax yoje’ le nojoch máakoób ichil jumpéel kaje´jach k’áanan ma ‘u sáata tumene´ yan yáabach tsikbaliloób ma´ beta’an u tsíibi chen u yojlo’ob leten ku paklan tsíikbaltiko’ob , wua ma´ táan u kanáanta’a yéetel mix mak ichil le tata tsilo’ob bejla’e ustutut’aan u k’a’otik yan u k’uchlu kíini u bin u sáata. Beya´ toón ajka’ansaje’ jach k’abet kaxtik le nojoch máako’ob uti’aal k’aotik máalo´’ob u jejelas u káan ik´’iil tili t’aan le kajo´ utia’al kaánsik ti’ mejen palal ichil tu najil xook , ma´ xan béetik u tsíibile’ utia’al ts’aik ojetbi ichil u l’aak’ máakoób wua ichil u lak’ kaj.

    X-XKA’ANSAJ NORMA LUCELY PECH SIMÁ

    CONCLUSIÓN
    Estamos viendo que todo lo que las personas adultas saben en un pueblo acerca de su cultura es importante que no se pierda porque existen varias canciones, leyendas, pensamientos, etc. que hacen de cosas que aún no están escritas solamente lo platican entre ellos, sin embargo si no se transmite a nuevas generaciones poco a poco se irá perdiendo, por eso nosotros como maestros necesitamos buscar a los viejitos de la comunidad e investigar con ellos para conocer bien la literatura de la comunidad y asi poder aterrizarlo en la escuela con el trabajo que hacemos con los niños, tal vez hasta podamos hacer escritos breves para darlo a conocer a otras personas o a otros pueblos
    .
    NORMA LUCELY PECH SIMA

    ResponderEliminar